Leergang Gedragskundigen: Probleemgedrag in Context

In 2013 heeft het CCE voor het eerst de leergang ‘Probleemgedrag in context: de rol van de gedragskundige’ georganiseerd. Dit is een leergang voor gedragskundigen in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Vanwege de grote belangstelling wordt deze dit najaar voor een tweede keer aangeboden.

 

Een greep uit de reacties op de leergang

 

  • De leergang maakt ons complexe werk inzichtelijk, geeft verdieping aan je rol als gedragskundige bij ernstig probleemgedrag
  • De docenten zijn enthousiast, deskundig en werken met veel plezier, humor en vriendelijkheid; ze nemen je mee in het CCE denken en spelen goed in op wat bij de deelnemers leeft.
  • Het programma heeft een duidelijke rode draad (het theoretisch kader) die steeds terugkwam; de leergang heeft een logische opbouw, geeft een helder theoretisch kader en de oefeningen helpen bij vertaling naar de eigen praktijk.
  • De leergang geeft vooral veel bewustwording over eigen positie, invloed en verantwoordelijkheid; veel reflectie op eigen rol positie bij ernstig probleemgedrag, veel kennis en inspiratie opgedaan
  • Fijn om zo gericht je ervaringen met collega’s uit andere organisaties te kunnen delen
  • Ik beveel de leergang zeker aan voor collegae gedragskundigen want de inhoud geeft een goede basis voor verantwoord methodisch werken; het brengt je dichter bij de kern van je vak, waarbij de idiografische theorie een helpen kader is.

 

 

 Lees verder over deze bijzondere leergang


Naar overzicht